У галерији „Штаб“ синоћ је отворена мултидисциплинарна изложба “Фортитуде” која је приказала иновативну употребу модних комада насталих кроз рециклажу пружајући им нову сврху. Изложба није само уметнички догађај већ и снажна порука подршке женама у борби за права, слободу и равноправност.
Три уметнице, модна дизајнерка Лада Жикић, фотографкиња Марија Ђондовић и скулпторка Соња Ћурин приказале су своје радове путем одрживе моде, којој су дале нове облике.
Свечаном отварању присуствовао је директор Канцеларије за јавну и културну дипломатију Арно Гујон који је рекао да изложба “спаја српску традицију са модерном уметношћу” и да ће 25. новембра бити отворена и у Бечу.
“Улога Канцеларије за јавну и културну дипломатију је да допре до свих могућих људи у иностранству, да их придобије и покаже лепшу слику Србије, коју не познају довољно. У Бечу ће изложба трајати осам дана и то ће бити прилика да се Бечлије упознају са уметничком сценом Србије и српском традицијом на један модеран начин”, изјавио је Гујон.
Марија Ђондовић је истакла да својим фотографијама, али и самом изложбом, три ауторке “славе жене и показују њихову снагу, способност и лепоту”.
“Лична прича моје колегинице и пријатељице Ладе Жикић је покренула ово, на шта сам се ја радо надовезала. Надовезала сам се на фотографију са једним видеом који сам креирала са музичарем из Холандије Јулијаном Енеквисом, где се могу видети жене које се уздижу са тла земље и кроз облаке иду до свемира”, објаснила је Ђондовић.
Соња Ћурин је рекла да је својим скулптурама желела да прикаже “међугенерацијски наратив о упорности и отпорности жена”.
“Три фигуре затворених очију заправо симболизују неке ситуације у којима жене не виде или су ускраћене за своја права. Женску чврстину и снагу сам желела да нагласим скулптуром која лебди и која се уздиже, а коју сам обложила једним традиционалним материјалом – вуницом”, објаснила је Ћурин.
Лада Жикић је додала да је инспирација за изложбу била “једна жена из Беле Паленке” – њена бака Ружица.
“Вештина, спретност и народна ношња поднебља Беле Паланке били су инспирација за транспоновање ношње у неке модерне елементе. Пут који су наше прабаке прешле у прошлости до данас повезале смо техником оживљавања неких старих материјала и очување ресурса наше земље”, закључила је Жикић.
Изложбу су подржали Амбасада Србије у Аустрији и Канцеларија за јавну и културну дипломатију Србије.
Фото: Марко Петровић



